03 d’octubre 2008

Pròxima estació...

L’Augusto Casanovas, publicava fa uns mesos, un post que m’ha arribat al cor. Sóc un enamorat dels trens, i en especial del metro de Barcelona (sense fanatisme, d’acord?). Tant és així que ja fa uns mesos vaig començar a fer una sèrie d'enregistraments de sons peculiars: escales automàtiques que grinyolen, motors mal ajustats dels sistemes de ventilació, monitors que produeixen freqüències estridents, corrents d’aigua subterrània... però això ho deixem per més endavant; el metro és ple de sorpreses.

Llegint aquest missatge he recordat un so que guardo al meu arxiu i que fa molt poquet ja s’ha convertit en història. Es tracta d’un trajecte de la línia 3 del metro, on se sent l’avís de la “pròxima estació”.

Fa ben poc han canviat totes les locucions, i ara ja m’escolto això amb enyorança.

4 comentaris:

Carme ha dit...

Cadascú fa les col·leccions que més sli interessen. Deu ser ben divertida la teva!

Augusto Casanovas ha dit...

Es que els trens i metros tenen una gràcia especial!

Aquest cap de setmana et volia enviar un mail amb uns arxius pero no he vist la teva adreça de mail pel blog.

Les noves locucions de la linea 3 les vaig enregistrar fa molt poc a l'estudi.

Per cert, qui eren els locutors de les antigues megafonies (les del teu post)?

Bon començament de setmana!

Albert Murillo ha dit...

Brutal,

Vaig a veure el arxius meus. Crec que tinc coses del metro.

David ha dit...

I tant, Carme. Poquet a poquet aniré compartint la meva col·lecció amb vosaltres.

Augusto, mira que li he estat donant voltes, però no he sabut trobar qui eren els locutors de les primeres megafonies de la línia 3. Corren moltes històries, per internet, fins i tot que TMB va fer servir veus del casting de forma il·legal. Jo no m'ho acabo de creure. M'ha fet il·lusió que volguessis enviar-me un mail... fes-ho a _david_._ciscar_( a )_gmail_._com . (sense els guionets i amb l'ensaimada, ja saps).

Ja tinc ganes de sentir-les, Albert. T'he visitat també a FreeSound.