Deconstrucció

Al principi la música era màgica. La meva curiositat va anar penetrant en els sons, desmuntant les cançons peça a peça. La màgia d’allò desconegut encara subsistia la meva persistent cirurgia. La curiositat m’ha fet preguntar, investigar, escoltar i provar jo mateix a cosir sons de manera casolana. I, ai Senyor, quina desgràcia! És com si després d’haver desmuntat el rellotge, ja no pogués tornar a muntar-lo. Les cançonetes han perdut tota la màgia de la meva ignorància. I ara com puc recuperar-la? Només quan escolto música, per exemple, en un transistor, a un volum proper al silenci, a dos quarts de sis del matí, sóc capaç de no esbudellar-la i conservar el color de la melodia misteriosa.

Del post de Pablo Sanz a ../mediateletipos)))


Excerpt from Karl-heinz Stockausen’s May 1972 lecture to the Oxford Union on ‘Four Criteria of Electronic Music’.