Sonografies i paisatges sonors

En l’àmbit de la tecnologia i el so, una de les activitats que més m’atrau és l’enregistrament de camp.

M’agrada captar ambients sonors quan viatjo; enregistrar la pluja, el mar, un castell de focs... Després, escoltant aquests paisatges sonors, pots transportar-te als llocs visitats abans o pots fer que altres persones captin un ambient que no han viscut mai.

Aquestes sonografies ofereixen un atractiu especial: tancant els ulls, pots imaginar-te allò que sents, posar-li colors i llum, rostres a les veus, moviment als sons... D’alguna manera, és com quan llegeixes un llibre; la teva imaginació hi té un paper molt actiu. Els enregistraments d’àudio, que a mi m’agrada anomenar paisatges sonors o sonografies, estan a mig camí entre el text que fomenta la imaginació i el vídeo explícit. Té un punt de poètic i de misteriós; un encant especial.

Fins ara, els meus assajos en aquest camp no han estat gens sistemàtics, però he descobert un lloc a Internet que reuneix molt bones condicions per allotjar els meus experiments en aque3sta àrea. La organització del projecte, convida a catalogar molt bé els enregistraments que es comparteixen amb la comunitat. Aquest lloc està dirigit per la UPF i el cert és que pinta molt bé.

Per cert, si voleu escoltar les meves dues primeres contribucions podeu fer-ho aquí.

Enregistrament del Tram.
Enregistrament d'un avió.

Això sí, si no us registreu a la pàgina, només podreu sentir-ne la versió comprimida, que perd moltíssim.

Ben aviat aniré introduint més enregistraments, i espero les vostres opinions.