Super A Capella Bros

Perquè estic tant eufòric? Tenint en compte que jo no sé cantar bé, és a dir, que mai no he après a cantar correctament, desafino, no faig bé les figures, no sé respirar..., Tenint en compte que no sé cantar, dic, m’ho he passat molt bé aquests darrers quatre dies grabant una versió a capella del Worldtheme del Super Mario Bros 1.

Perquè? Per participar en un concurs de Generació Digital.

M’importa el premi? Sí, és clar, però el que més m’importa és l’eufòria, l’alegria que m’envaeix grabant música. Igual que he dit que no sé cantar, també reconec que no sóc músic, si més no, no passo d’aficionat. Tot i amb això, m’agrada fer-ho veure.

Ha estat divertit? Sí, moltíssim! Tot i que diria que mai no m’he trobat amb tantes pegues com en aquest enregistrament.

Quines pegues?

  • Que la meva nova i flamant Konnekt Live no s’enten amb el portàtil CitriQ.
  • Que la Zoom H4 que he hagut de fer servir per grabar les veus sembla incapaç de sincronitzar el rellotge digital amb l’ordinador, de manera que quan grabo una pista, després l’haig d’anar recol·locant trocet a trocet perquè soni tot a l’hora.
  • Que a l’estudi, sense aire condicionat encara i amb la porta i la finestra tancades per evitar el soroll, hi fa una calor tremenda.
  • Que malgrat tenir la porta i la finestra tancades, a l’obra de l’edifici del davant han començat a fer servir una mena de martell pneumàtic.
  • Que a la residència d’avis de sota de casa han pensat que ara era el millor moment per tallar la gespa.
  • Que no para de trucar gent a casa.
  • Que és estiu i els nens van a dormir molt tard.
  • ...

M’agrada el resultat? Sempre que acabo una grabació surto content tot i els defectes. M’agradaria haver-hi fet més arranjaments i correccions, però, com sempre, faig tard!!!

Crec que em mereixo el premi? Emmm... Síp! He escoltat els altres participants i, ja sé que no està bé dir-ho, però la que més m’agrada és la meva versió. Hi ha idees interessants però poc desenvolupades. Hi ha curiositats més treballades, però... Bé, què haig de dir? M’ho he “currat” força i si no guanyo un premi a l'originalitat, al menys espero una menció especial d’honor per la paciència de la Ruth i la il·lusió del Ferran, que no entenia gaire bé què estava fent.

Tot això ho he fet jo solet? Doncs sí. Amb un micròfon, un programa multipistes (el Vegas Vídeo, que no és molt adequat, però com que no tinc ProTools, és el que hi ha), uns quants plugins i una mica de traça.

Perquè no grabo més cançons? Crec que la raó és que no tinc un termini per entregar-les.

Sort! Gràcies.